Rasaritul VIV∑DUCA

N

e nastem cand ne nastem, murim cand murim, intrebarea este CAND TRAIM? Si pe langa intrebarea cu referire temporala, se adauga si reflectia CUM TRAIM? De obicei intrebarile scurte si simple contin raspunsuri complexe.

Centrul VIVDUCA incearca sa aduca lumina in viata care v-a fost oferita. De cele mai multe ori ne bucuram de cadouri pentru o perioada mai scurta sau mai lunga in functie de necesitati sau de interes, dupa care devin niste suveniruri. Centrul VIVDUCA prin insasi denumirea lui a fost infiintat ca sa transmita un mesaj: viata trebuie traita si ca sa traiesti o viata frumoasa trebuie o continua educatie! Un om educat traieste mai frumos pentru ca stie sa citeasca, sa vorbeasca, sa asculte, sa scrie, sa transmita emotii si sentimente, sa se bucure de ceea ce vede, sa se bucure constient ca exista .

Numele VIVDUCA  nu a fost compus si nu este doar alaturarea a doua cuvinte din latina  – vive, educa –  a venit pur si simplu in asteptarea lui sau in necesitatea obiectiva de a se naste. Simbolul reprezinta a 18-a litera din alfabetul grecesc, denumita sigma. Nu intamplatoare este alaturarea celor doua cuvinte latine. Varsta de 18 ani in cronologia unui om, semnifica un prag important in viata fiecaruia. Pana la 18 ani, mai suntem copii si parintii si profesorii nosti sunt responsabili pentru noi iar dupa aceasta perioada, devenim adulti si astfel liberul arbitru poate fi exercitat fara o alta constrangere decat a propriei constiinte. Acesta este si insusi scopul VIVDUCA !

Prin urmare cei care vor imbratisa scopul nostru si vor fi membrii centrului, vor fi de acord, dupa cum si noi suntem, cu omul si profesorul Albert Einstein, care spunea “Coincidenta este un mod prin care Dumnezeu ramane anonim.”

 

Gandurile fondatorului

Roxana Gadiuta, Profesor de Lb. Engleza & Franceza, Director &  Fondator,  Viv∑duca Centre

Sa vorbesc despre mine in acest context, intotdeauna mi s-a parut un artificiu de marketing  si o lipsa de modestie, motiv pentru care nu o voi face nici acum. Va voi oferi insa cateva detalii despre educatia si experienta mea.

Conform pregatirii mele profesionale in cadrul Facultatii de Filologie din cadrul Universitatii Bucuresti, sunt profesor de limbi straine ( engleza si franceza), titlu sustinut si de certificatele obinute, respective TKT ( Teaching Knowledge Test) si IELTS  – Academic Level( International English  Language Testing System), emise de Cambridge University. Experienta mea pedagogica de mai bine de 10 ani in scoli private din Bucuresti, precum British School of Bucharest si Cambridge School of Bucharest sustin acelasi titlu profesional.

In semn de respect pentru generatiile menite de profesori care au existat si exista prin prisma celor pe care i-au format, nu as putea sa ma asez in locul lor, cum  nu as putea sa ma folosesc de un titlu care in vremurile progresiste de azi si-a pierdut consistenta. Prin urmare, cu plecaciune fata de precursori, m-as putea numi DASCAL. Suna prafuit termenul, ca si haina de distinctie a celui care o poarta. O cunostinta mai moderna de-a mea intr-un context neconventional, mi-a adresat o precizare care m-a convins si mai profund de menirea mea, zicand cu mult respect “ educatoare sau ce- oi fi!” M-am bucurat evident de natura cameleonica a profesiei mele in asteptarea unor alte vremuri. In inocenta ei, respectiva admiratoare marturisise un mare adevar, o trasatura de caracter specifica-mi: capacitatea si nevoia de invatare permanenta, de perfectare a naturii mele profesionale si umane, lucru care ma indreptateste sa adaug varstei mele biologice niste minusuri.

 Cat despre om, sunt doar un om!