Dezvoltare personala prin teatru

DEFINITIE   

Cursul de dezvoltare personala prin teatru de la Viv∑duca Centre nu se doreste un curs in sine, ci o forma de a ne intalni pentru a descoperi CINE suntem, CE simtim si CE facem ca sa fim CINE suntem. Este cu si despre NOI.

BENEFICII

  • Dobândirea încrederii în sine. 

Viata e plina de scenarii si noi suntem actorii principali. De cele mai multe ori ar trebui sa ne si scriem scenariile, din nefericire, nu ne recunoastem aceasta abilitate. Pentru ca pur si simplu ne lipseste indrazneala de a ne privi in oglinda si a ne identifica. Si atunci jucam in propria noastra viata, alt rol. In cadrul acestui curs la Viv∑duca vom fi inconjurati de oglinzi si ne vom recunoaste cu cele chipuri omenesti si pe rand ne vom vedea si frumusetea si timiditatea si indrazneala si tot asa vom avea incredere ca suntem noi.
 Dezvoltarea abilității de integrare într-un grup. 
Pe a treia treapta a piramidei lui Maslow in ierarhizarea nevoilor omului sunt cele legate de apartenenta: la grup, la prieteni si la familie. Ca sa ne identificam avem nevoie sa existam in relatie cu ceilalti. Cursurile de teatru ne ajută să ne dezvoltăm empatia, flexibilitatea în gândire si simțul situațiilor sociale

  • Abilitatea de a vorbi in public

Cu mult inainte sa invete sa vorbeasca, bebelusii ii asculta pe cei din jurul lor, incep sa scoata zgomote usoare, iar daca parintii incep sa ii imite pe cei mici, aceasta este ca si cum ei i-ar vorbi celui mic. Acesta este inceputul procesului de invatare a vorbirii. Iar ca o prima concluzie: ca sa invatam sa vorbim trebuie sa invatam sa ascultam. Si devenim pe rand cel care vorbeste sic el caruia i se vorbeste. Abilitatea de a vorbi nu este legata doar de aspectul fiziologic cat si de cel psihologic, pentru ca prin vorbire exprimam nu doar cuvinte ci si emotii, stari si sentimente. Si cateodata e necesar acest lucru, alteori devine o bariera intre noi si public. Si atunci, trebuie sa invatam cum sa vorbim, nu doar sa vorbim. Si pentru ca apartinem unui grup, pentru echilibrul nostru, trebuie sa invatam cum sa vorbim la locul de munca, la scoala, intre prieteni, in familie si de ce nu, cu noi insine.

  • Stimularea creativității, fanteziei și a spiritului ludic.

Realitatea este privita dupa cum marturisea Charles Chaplin: de aproape ne pare o tragedie iar de la departare, o comedie. Pana la urma e vorba de distanta de la care care privim lucrurile si ochii cu care privim. Si prin ochi se recunoaste spiritul, cel care face diferenta intre frumos si urat, intre bine si rau, intre adevar si minciuna. Si atunci cel mai ieftin remediu pentru o “vedere” buna sunt creativitatea, fantezia si jocul. Pana la urma important este sa nu luam lucrurile prea mult in serios. Excesul este daunator sanatatii si existentei, de aceea este si temporara.

  • Relaxarea și eliberarea de stres. 

Ce terapie pentru eliberarea stresului este mai benefica decat joaca si jocul? Nu sunt copiii cei mai fericiti? Si adultii tot niste copii mai mari sunt, doar ca n-au curajul sa recunoasca.

CUM?

  • jocuri de energizare, expresivitate, creativitate, spontaneitate
  • exerciţii de memorie, atenţie, concentrare şi observaţie, dezinhibare
  • expresivitate și conștientizare corporală
  • crearea personajului, lucrul pe text, înţelegerea şi asumarea personajului, improvizaţie
  • exersarea abilităților obținute: ieșire la public, punerea in scena a unei piese, etc

STRUCTURA GRUPE

“Cursul” se adreseaza atat copiilor cat si adultilor, structura grupelor fiind urmatoarea:

  • Grupa de varsta 4- 8 ani
  • Grupa de varsta 9-14 ani
  • Grupa de varsta 15-18 ani
  • Grupa de adulti >19 ani